Berliinissä Britney Spears konsertissa ja shoppailemassa

Olen menossa leikkaukseen 31.8 ja sitä ennen halusin käydä Berliinissä lomalla. Ajattelin, että jaksaisin hyvin reissun, kun vaan välillä tauottaa kävelyitä. En oikein kyllä meinannut jaksaa. Se tauottaminen ei oikein ollut hyvä idea, koska sitten olisi joutunut vain kävelemään entistä enemmän. Hotellille ja sieltä taas uudelleen kaupoille. Näköjään jopa 500m matka oli minulle kivuliasta. Suosittelen suunnittelemaan reissun paremmin, jos sairastat lipödeemaa ja sinulla on paljon kipuja.

Berliiniin halusin siksi, koska siellä on halvat shoppailumahdollisuudet ja oli Britney Spearsin keikka. Ke-to yönä palattiin takaisin Berliinistä. Minulla on sairaus nimeltä lipödeema ja reissuni oli sen vuoksi vähän vaikeampi kuin terveellä ihmisellä. En jaksa kävellä pitkiä matkoja, koska jalkani painavat niin paljon ja niissä on kipua. Voit lukea lipödeemasta lisää lipödeemablogi-osiosta ja esittelytekstistäni.

Yövyttiin Hampton by Hilton – hotellissa, joka oli aivan keskustassa Alexanderplatzilla. Alexa-ostoskeskukseen oli noin 400m. Voin kyllä suositella hotellia jokaiselle. Siellä oli tosi maistuva monipuolinen aamupala, palvelu oli erinomaista ja yöpymisellä oli jopa 100% tyytyväisyystakuu.

Liikenne Berliinissä

Liikenne Berliinissä näytti hurjalta. Oikeaoppisesti polkupyörällä olisi pitänyt ajaa autojen vieressä, ulkona kävelytiestä. Oltiin kerran ylittämässä tietä, ja juuri sillä hetkellä liikennevalot menivät epätoimintaan noin minuutiksi. Jo siinä ajassa Berliinin liikenne meni sekaisin. Ei uskallettu ylittää tietä, ennen kuin liikennevalot palasivat takaisin.
Olisin ehdottomasti tarvinnut jonkin sähkömopon, tai kolmipyörän mukaani. Suomessa kuljen tavallisella polkupyörällä, mutta Berliinissä en olisi uskaltanut ajaa sillä.

Britney – konsertti Mercedes-Benz Areenalla

Oltiin hankittu vähän kalliimmat Britney – liput. Tavalliset Britney – liput loppuunmyytiin, kun en ollut tarpeeksi nopea. Olin kyllä tyytyväinen että otimme hiukan kalliimmat liput, koska muut joutuivat jonottamaan todella kauan heidän pääsyä areenalle. En varmasti olisi jaksanut seisoa. Jouduttiin kysymään aika usein neuvoa saksalaisilta ja aina meitä ystävällisesti neuvottiin. Meille tuli tosi paljon mutkia matkaan, mutta lopulta päästiin sisälle areenaan. Berliinin Mercedes Benz – Areenalle mahtuu noin 15.500 henkeä. Minusta näytti paljon isommalta kuin Hartwall Areena, vaikkei nyt niin kovin isompi ole.

Britneyn show sai paljon kritiikkiä, mutta minusta se oli energinen ja Britney näytti iloiselta ja hyvinvoivalta. Olen ollut kahdella aiemmalla Britneyn maailmankiertueen keikalla Helsingissä ja mielestäni tämä oli paras. Britney oli kehittänyt tanssitaitojaan ja oli iloisemman näköinen lavalla. Livenä ei laulanut, mutta en sitä kyllä odottanutkaan. Britney-fani tietää jo, ettei hän laula livenä, joten sitä ei kannata odottaa.

Britneyn keikka oli ikimuistoinen ❤ ja sain muutaman fanituotteen, jotka kuuluivat lippuun. Myös keikkaposterin sain, jota ei ole kuvassa. Ostin fanikojusta collegepaidan, jota aion käyttää leikkauksien jälkeen, kun toivottavasti pääsen sen jälkeen jo ulos hölkkäämään.

Fanituotteet kuuluivat VIP-lipun hintaan.

Shoppailua Berliinissä

Tiistaina oli luvassa shoppailua ja kunnon ruokailupaikan etsiminen. Käytiin ensin Alexa ostoskeskuksessa. Sieltä etsimme ensin Edeka kaupan, josta ostaisimme vettä. Niinhän siinä kävi, että tuijotimme ostoskeskuksen karttaa ja viereen pölähti suomalaisia miehiä etsimään juuri samaa kauppaa. Ja huomasimme pian kävelevämme heidän kanssa kaupalle. On se maailma pieni.

Huomasimme ettei yhdessäkään Berliinin kaupassa ollut muovipusseja ja kaikki paperikassit olivat maksullisia. Toivottavasti Suomi ottaa pian mallia tästä. Muistoksi Berliinistä ostin kestokassin, joka on tosi jämäkkää kangasta ja myös samalla kaunis. Edekasta löysin Lindtin suklaita kotiin vietäväksi itselle ja tuliaisena. Näin paljon Lindtin Hello – suklaita siellä oli. Suosittelen maistamaan näitä, jos et ole vielä maistanut. Pärjää kyllä vertailussa Fazerin suklaalle.

Tosh ja Kiko

Tosh – kaupasta ostin paljon ruusukultaisia koruja, joista yksi on nilkkakoru tulevaa varten. Oltiin tosi kauan korukaupassa. Myös sormuksen löysin, jota ei ole kuvassa. Osa koruista on ruusukullattuja.
Kikosta löysin ruusukultaisen luomivärin 7 eurolla, joka on kyllä niin kaunis, että mahdanko edes raskia käyttää.

Hunkemöller

Primark

Seuraavaksi oli luvassa Primark, josta tuli oma lempikauppani. Olin Primarkissa lähemmäs 2 tuntia. Harmi vain, että sinne oli juuri saapunut syksyvaatteita, joissa sävyinä oli vain myrkynvihreä, sinapinruskea, harmaa ja musta. Ei ollenkaan minun sävyjä. Asusteita ja sisustustuotteita löysin kyllä sieltä. Myös kivan ruusukultaisen 35e käsimatkatavaralaukun löysin sieltä, mutta ajattelin etten jaksa raahata kahta laukkua. Yksi toppi oli noin 2 euroa ja mielestäni laatu oli paljon parempi kuin H&M:llä. Mentiin tämän jälkeen hotellille lepäämään ja oli jo klo 18.

Alla muutama ostos Primarkista (kaikki tekemäni ostokset eivät ole kuvassa). Nämä ensimmäiset ovat kynttilöitä, mutta käytän niitä koristeina sen jälkeen, kun kynttilä on käytetty. Katso miten upea tuo omena on!

Nähtävyyksiä ja kiertoajelua

Yritettiin päästä levättyä kiertoajelulle, mutta viimeiset bussit olivat jo lähteneet. Päätettiin etsiä ruokapaikka ja oltiin tosi väsyneitä, niin ei jaksettu etsiä kaukaa. Löydettiin turkkilainen pizzeria, josta tilattiin yhteinen pizza. Se piti noutaa itse tiskiltä, maksoi 9e ja maistui aivan pakastepizzalta. Kaupanpäällisenä oli lauma ampiaisia ruokapaikalla ja en ole kyllä nähnyt aiemmin missään niin aggressiivisia ampiaisia. Syötiin nopeasti, lähdettiin hotellille pakkaamaan ja nukkumaan.

Alla muutama kuva nähtävyyksistä, joista sain napattua kuvan. En valitettavasti enää muista kaikkia nimiä.

“Vesitaksi”
Radiotorni, joka Saksan korkein rakennus

Aika loppui kesken

Keskiviikkona oli jo aika lähteä takaisin Suomeen. Ehdittiin aamulla vain käydä kiertoajelulla ja ruokakaupassa. Löysin Edekasta vielä karppisokeria 5e hintaan, kun Suomessa pussi maksaa 8e.

Aika meni niin kamalan nopeasti. Olisi tarvinnut ainakin 1 päivän lisää, tai mielellään 2 päivää. Olisi ollut niin paljon nähtävää. Olisin halunnut käydä myös suklaakaupassa, josta sai kuulema Berliinin parasta tuoretta suklaata. Myös ostosparatiisit Mall of Berlin ja KaDeWe jäivät kokematta. Olisin kovasti tarvinnut syksyksi ja talveksi uutta vaatetta. Suunnittelin, että jos olisin kunnossa vuodenvaihteen alemyyntien aikaan, niin houkuttelisin mieheni sinne shoppailureissulle. Ottaisin vain 2 tyhjää laukkua mukaan ja tärkeimmät meikit tulisi käsimatkatavaroihin.

Suosittelen Orionin kylmätuotteita jokaiselle lipödeemaa sairastavalle lämpimään kohteeseen. Olen kokeillut monia eri merkkejä, mutta minusta nämä ovat parhaimmat:

Myös kasvojen kylmänaamioita ja raikastavia suihkeita olisin kaivannut. Lipödeeman takia kasvoni hikoilivat normaalia enemmän. Lennolle olisi myös tarvinnut pienen tyynyn, sekä ulos viuhkan tuulettamiseen. Keskiviikkona Berliinissä oli +38°. Itse palan tosi herkästi ja olkapäät paloivatkin aivan rakkuloille ja nyt nahka lähtee irti.

Oli kiva palata kotiin, mutta kyllä tuli myös kova ikävä Berliiniin. Minulla on jo uusi matkakuume polttelemassa. Näin sairaana en kuitenkaan lähtisi enää reissuun, ellei olisi mukana sähkömopoa tms. Tykkäsin Berliinin kulttuurista tosi paljon.